Konstrunda i Downtown Los Angeles

  • 0
I torsdags följde jag med Dashew Center (UCLA:s avdelning för internationella studenter) på Art Walk i Downtown LA. Jag har bara varit i Downtown två gånger tidigare och bara dagtid, för det sägs att man inte ska vistas där sent på kvällen. Downtown är till viss del ett affärsdistrikt, så när arbetsdagen är slut ödeläggs området och det är främst hemlösa som drar runt. Men i torsdags kväll fylldes gatorna av musiker, dansare, konstnärer och konstintresserade.

Första stopp var food trucks. En massa bussar hade samlats på en parkering och serverade mat av alla de slag: japanskt, soul food, cupcakes m.m. Jag hittade till och med en som sålde veganska brownies.





Konstutställningarna erbjöd allt från fjärrkontrollsstyrda, hjulförsedda träbänkar (vi provåkte såklart) till smycken bestående av svarta änkan-spindlar som konstnären själv fött upp och frusit in. (Jag vet inte vad som är värst: att han är en spindelmördare eller att folk köper smyckena för tusentals dollar.) En av konstnärerna hade täckt ett halvt golv med mynt:



Tur att det inte var ett 100 dollar bill floor.

En annan visade upp sin talang i en live porträttmålning:


Det var ett trevligt evenemang som fick mig att gilla Downtown ännu mer. Och det blev inte sämre av att vi fick åka UCLA:s egna partybuss:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar